Biudžetinė įstaiga, kodas juridinių asmenų registre 190541864, S. Daukanto g. 71, LT-76230 Šiauliai
Tel./faks. (8 41) 52 35 61, el. p. sdgimnazija@gmail.com
2018-06-21 Ketvirtadienis El. dienynas El. paštas Galerija Skelbimai 2%
Pamokų laikas
      1. 800 – 845
      2. 855 – 940
      3. 950 – 1035
      4. 1045 – 1130
      5. 1155 – 1240
      6. 1300 – 1345
      7. 1355 – 1440
      8. 1450 – 1535

Pamokų laikas trečiadieniais

      1. 800 – 845
      2. 855 – 940
      3. 950 – 1035
      4. 1045 – 1130
      5. 1155 – 1240
Kl. valandėlė 1250 – 1320
      6. 1325 – 1410
      7. 1420 – 1505
      8. 1515 – 1600
Mintis
Nedovanotinos klaidos būna tik tų, kurių mes jau nebemylime.

M. Skiuderi

Mūsų partneriai



















Steigėjai





Knygos – ir protui, ir sielai

Lietuvių kalbos mokytojos Lolita Narbutienė, Angelė Bražaitė ir Gerda Špukienė (2018-04-10 16:06:55)

Skaitymas lavina atmintį, pastabumą. Skaitantis žmogus yra įdomesnis pašnekovas. Jis geba giliau įsijausti į kito išgyvenamą situaciją, todėl gali būti ne tik puikus draugas, bet ir geras vadybininkas. Daug ir reguliariai skaitanti asmenybė turi turtingesnį žodyną, subtilesnį grožio pajautimą, yra kūrybiškesnė. „Jei aš vėl būčiau jaunas ir ieškočiau prasmės gyvenime, tai daryčiau skaitydamas.“- sako pasaulinio lygio anglų dainininkas David Bowie.

Kadangi literatūros kūrinio suvokimas - sudėtingas procesas, reikalaujantis iš skaitančiojo didelio emocinio, vaizduotės ir proto aktyvumo, svarbu nuolat tobulinti skaitymo įgūdžius. Todėl kovo 29 dieną Simono Daukanto gimnazijoje jau ketvirtą kartą vyko Šiaulių miesto mokyklų 8 - 12 klasių mokinių konkursas „Atidusis grožinių kūrinių skaitymas“. Sulaukėme dalyvių iš šių miesto progimnazijų ir gimnazijų: Medelyno, Jovaro, J. Janonio, St. Šalkauskio, Didždvario, „Romuvos“, „Saulėtekio“  bei Lieporių.

Konkurso tikslas – išsiaiškinti, kaip mokiniai skaito nemenkos apimties kūrinį - įsimena tik svarbiausius dalykus ar pastebi ir smulkesnių detalių, kaip geba taikyti literatūros teorijos žinias interpretuodami teksto fragmentą. Simono Daukanto gimnazijos lietuvių kalbos mokytojos A. Bražaitė, G. Špukienė ir L. Narbutienė parengė užduotis. Buvo pateikta kūrinio konteksto ir teksto ištraukos suvokimo užduočių. Konkurso rezultatai nudžiugino, nes mokiniai pasirodė pastabūs, gebantys analizuoti, giliai mąstyti, įžvelgti aktualias problemas, suvokti meninės raiškos paskirtį, savitai interpretuoti teksto fragmentus.
Iš kiekvienos amžiaus grupės išrinkome laimėtojus. Diplomu apdovanota Medelyno progimnazijos aštuntokė Rusmenė Arbočiūtė (mokytoja Rita Malevičienė). Taip pat konkurse laimėjo šie miesto gimnazijų mokiniai: pirmų klasių koncentre 1-ąją vietą laimėjo Gytė Kuzavinytė (Lieporių gimnazija, mokytoja Sandra Puzarienė); 2-ąją vietą - Dovydas Stumbra („Romuvos“ gimnazija, mokytoja Vida Norvaišienė); 3-iąją vietą laimėjo Emilija Grigaliūnaitė (St. Šalkauskio gimnazija, mokytoja Inga Paškūnienė).

Antrų klasių koncentre 1-ąją vietą laimėjo Eglė Bagdonaitė (J. Janonio gimnazija, mokytojas Rimvydas Sruogis); 2-ąją vietą – Jomantė Vilčiauskaitė (St. Šalkauskio gimnazija, mokytoja Inga Martinkutė); 3-iąją vietą laimėjo Goda Sireikytė („Saulėtekio“ gimnazija, mokytoja Loreta Andriuškevičienė).
Trečių klasių koncentre 1-ąją vietą laimėjo Greta Petrauskaitė („Romuvos“ gimnazija, mokytoja Giedrė Samalionienė); 2-ąją vietą – Vaiva Šiuparytė (Didždvario gimnazija, mokytoja Jolanta Valančienė); 3-iąją vietą laimėjo Gabija Klapatauskaitė (St. Šalkauskio gimnazija, mokytoja Rita Mikalauskienė).
Ketvirtų klasių koncentre 1-ąją vietą laimėjo Monika Navickaitė (St. Šalkauskio gimnazija, mokytoja Inga Paškūnienė); 2-ąją vietą – Andrėja Vasiliauskaitė (J. Janonio gimnazija, mokytoja Asta Valavičienė); 3-iąją vietą laimėjo Kipras Tallat Kelpša (Didždvario gimnazija, mokytoja Janina Dombrovskienė).
Dėkojame visiems konkurso dalyviams – jie puikūs skaitytojai, pralenkę ne vieną bendraamžį. Kaip pastebėjo dainininkas D. Bowie, skaitantis žmogus ieško gyvenimo prasmės. Kad ir koks bebūtų kūrinio tipas ar žanras, jis praturtins žmogaus asmenybę. Svarbiausia, kad vyktų nuolatinis asmenybės augimas.

© 2018 Šiaulių Simono Daukanto gimnazija