Biudžetinė įstaiga, kodas juridinių asmenų registre 190541864, S. Daukanto g. 71, LT-76230 Šiauliai
Tel./faks. (8 41) 52 35 61, el. p. info@daukantas.lt
2024-04-25 Ketvirtadienis El. dienynas El. paštas Galerija Skelbimai
ES fondų logotipas
Meniu
Patyčių dėžutė
PPT informacija
Edukacinis Gidas
Mokykla lyderė
Pilietiškumo mokykla
Energy Smartmeter
SVEIKAS SAULĖS MIESTAS
Lions-Quest
Dofe
Erasmus+
Erasmus+
Dofe
Sveitakiada
Socialinių kompetencijų ugdymas – SKU
Tėvų linija
Tu ne vienas
ATVIROS EKOSISTEMOS ATSISKAITYMAMS NEGRYNAISIAIS PINIGAIS BENDROJO UGDYMO ĮSTAIGŲ VALGYKLOSE KŪRIMAS“ NR. 04-002-P-0001
Pamokų laikas
      1. 800 – 845
      2. 855 – 940
      3. 950 – 1035
      4. 1055 – 1140
      5. 1200 – 1245
      6. 1300 – 1345
      7. 1355 – 1440
      8. 1450 – 1535

Pamokų laikas trečiadieniais

      1. 800 – 845
      2. 855 – 940
      3. 950 – 1035
      4. 1055 – 1140
      5. 1200 – 1245
      Kl. valandėlė 1300 – 1330
      6. 1335 – 1420
      7. 1430 – 1515
      8. 1525 – 1610
Mintis
Didžiausias protingos gyvybės egzistavimo Visatoje įrodymas yra tas faktas, kad iki šiol niekas su mumis dar nebandė susisiekti.

Mūsų partneriai

Šiaurės Lietuvos kolegija

Medelyno progimnazija

VilniusTech

Vinco Kudirkos progimnazija

Rėkyvos progimnazija

Salduvės progimnazija

Ragainės progimnazija

Jovaro progimnazija

Zoknių progimnazija

VU Šiaulių akademija

Steigėjai

Šiaulių miesto savivaldybė

Švietimo ir mokslo ministerija

Gimnazijos vidaus tvarkos taisyklės

 

PATVIRTINTA

Šiaulių Simono Daukanto

gimnazijos direktoriaus

2010 m. balandžio 7 d.

įsakymu Nr. V- 177

 

 

SIMONO DAUKANTO GIMNAZIJOS vidaus tvarkos taisyklės

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Simono Daukanto gimnazijos (toliau – Gimnazijos) vidaus darbo tvarkos taisyklės (toliau vadinama - Taisyklės) reglamentuoja Gimnazijos vidaus darbo tvarką, kurios tikslas - sukurti mokinių ugdymosi  palankią darbo aplinką, daryti įtaką darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir atliekančių vidaus administravimą, ir mokinių elgesiui, kad gerėtų Gimnazijos bendruomenės ir visuomenės santykiai.

2. Darbo drausmė - tai kiekvieno darbuotojo pareiga sąžiningai dirbti pasirinktoje veiklos srityje, laiku ir tiksliai vykdyti teisėtus darbdavio ir administracijos nurodymus, laikytis darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų, tausoti Gimnazijos turtą.

3. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu (toliau - DK), Lietuvos Respublikos aukštojo mokslo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Gimnazijos nuostatais, Kolektyvine sutartimi, Gimnazijos etikos kodeksu, direktoriaus įsakymais.

4. Šios Taisyklės nustato Gimnazijos bendrąją vidaus tvarką, reikalavimus darbuotojų elgesiui bei darbo ir poilsio laiką darbuotojams (administracijai, kitiems darbuotojams, mokytojams ir  neformaliojo ugdymo būrelių vadovams, pagalbiniam ir aptarnaujančiam personalui) ir mokiniams.

5. Šios Taisyklės privalomos visiems asmenims, dirbantiems pagal darbo sutartį su Gimnazija: administracijos darbuotojams, mokytojams ir  neformaliojo ugdymo būrelių vadovams, pagalbiniam ir aptarnaujančiam personalui. Taisyklės numatytais atvejais privalomos ir mokiniams.

6. Gimnazijos darbuotojų pareigas ir teises reglamentuoja darbo sutartys, visiškos materialinės atsakomybės sutartys, struktūrinių padalinių nuostatai, darbuotojų saugos ir sveikatos ir priešgaisrinės saugos instrukcijos. Konkrečias darbuotojų teises ir pareigas nustato jų pareiginiai nuostatai (pareigybių aprašymai).

7. Asmuo, priimamas dirbti Gimnazijoje, pasirašytinai supažindinamas su šiomis Taisyklėmis, Kolektyvine sutartimi, Gimnazijos darbuotojų etikos kodeksu, darbo saugos instrukcijomis, pareiginiais nuostatais (pareigybės aprašymu).

8. Šių Taisyklų nuostatos taikomos tiek, kiek šių teisinių santykių nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai arba kiti teisės aktai.

9. Už Gimnazijos vidaus darbo tvarkos taisyklių įgyvendinimą atsako direktorius. Šių Taisyklių įgyvendinimo kontrolę vykdo skyrių vadovai.

 

II. PERSONALO PRIĖMIMO IR ATLEIDIMO IŠ DARBO TVARKA

10. Darbuotojai priimami ir atleidžiami iš darbo vadovaujantis Lietuvos Respublikos Darbo Kodeksu, LR Vyriausybės nutarimais bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykių sferą.

11. Į darbą darbuotojas priimamas pagal darbo sutartį. Darbo sutartis yra darbuotojo ir darbdavio susitarimas, kuriuo darbuotojas įsipareigoja dirbti tam tikros specialybės, profesijos,  kvalifikacijos darbą ir eiti tam tikras pareigas, laikantis nustatytos darbo tvarkos. Darbdavys įsipareigoja mokėti darbuotojui darbo užmokestį, sudaryti darbo sąlygas,  numatytas LR Darbo kodekse, kolektyvinėje sutartyje, šalių susitarimu  nustatytuose norminiuose aktuose.

12. Darbo sutartys gali būti sudaromos terminuotos arba laikinos. Jeigu darbas yra nuolatinio pobūdžio, sudaroma neterminuota darbo sutartis, išskyrus atvejus, kai darbuotojui yra skiriamas išbandymo laikotarpis iki trijų mėnesių arba iki tam tikrų aplinkybių atsiradimo, pasikeitimo arba pasibaigimo.

13. Priimamas į darbą asmuo privalo pateikti šiuos dokumentus:

      •  asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

      •  valstybės socialinio draudimo pažymėjimą;

      •  išsimokslinimą, profesinį pasirengimą patvirtinančius dokumentus;

      •  pažymą apie sveikatos būklę;

       • nuotrauką (3x4) darbo pažymėjimui.

14. Sudarydamas darbo sutartį, direktorius arba įgaliotas jo asmuo privalo  priimamą  asmenį  supažindinti su būsimu darbu, darbo apmokėjimo sąlygomis, su pareiginiais nuostatais ir  su šiomis vidaus darbo tvarkos taisyklėmis. Darbuotojas, prieš  pradėdamas dirbti, privalo  asmeniškai išklausyti nustatytus darbų saugos instruktavimus. Susipažinimą su visais išvardintais norminiais dokumentais darbuotojas patvirtina parašu tam skirtuose žurnaluose. 15. Priimant darbuotoją į antraeiles pareigas, darbuotojas privalo pateikti pažymą iš pagrindinės darbovietės apie darbo grafiką.

16. Darbuotojui prieš pirmos darbo dienos pradžią įteikiamas darbo pažymėjimas, kurio gavimą darbuotojas  patvirtina parašu tam skirtame žurnale:

16.1. darbuotojas darbo pažymėjimą privalo nešiotis ar laikyti darbo vietoje;

16.2. darbuotojas, praradęs ar sugadinęs darbo pažymėjimą,  privalo apie tai  pranešti raštinės vedėjui ne vėliau kaip kitą darbo dieną. Raštinės vedėjas išduoda kitą darbo pažymėjimą;
16.3. kontroliuojančių institucijų reikalavimu darbuotojas privalo pateikti darbo pažymėjimą;

16.4. darbo pažymėjimo galiojimo terminas baigiasi pasibaigus darbo sutarties terminui, kuris nustatomas mokyklos kolektyvinėje sutartyje;

16.5. išeidamas iš darbo, darbuotojas privalo visiškai atsiskaityti su Gimnazija (priedas Nr. 1) ir grąžinti darbo pažymėjimą rašinės vedėjai.

17. Darbuotojas, dėl svarbios priežasties negalintis atvykti į darbą,  privalo pranešti Gimnazijos vadovams iš anksto arba tą pačią dieną.

18. Nutraukti darbo sutartį leidžiama Darbo kodekse nustatytais atvejais ir numatyta tvarka. Atleidimo data yra paskutinė darbo diena.

 

III. KLASIŲ KOMPLEKTAVIMO, MOKINIŲ ATVYKIMO, IŠVYKIMO IŠ GIMNAZIJOS TVARKA

 

19. Mokinių priėmimas vykdomas vadovaujantis Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus (toliau – Švietimo skyrius) nustatyta tvarka.

20. Iki einamųjų metų sausio 1 d. gimnazijos administracija, atsižvelgdama į gimnazijos projektinį pajėgumą ir higienines normas, ateities perspektyvas,  pateikia švietimo skyriui planuojamą maksimalų klasių komplektų skaičių kitiems mokslo metams.

21. Klasių komplektavimas baigiamas iki einamųjų metų rugsėjo 1 d.

22. Informacija apie laisvas vietas klasėse skelbiama gimnazijos tinklalapyje.

23. Komplektuojant naujas klases, pirmumo teisę turi mokiniai, besimokantys Gimnazijoje ir asocijuotose mokyklose, su kuriomis yra sudaryta bendradarbiavimo sutartis.

24. Jeigu į laisvas vietas klasėse yra daugiau prašymų nei galima priimti, pirmiausiai priimami:

25.1. vaikai su negale;

25.2. našlaičiai;

25.3. invalidų tėvų vaikai;

25.4. besimokančiųjų Gimnazijoje broliai, seserys;

25.5. pagal tėvų prašymų pateikimo laiką.

26. Mokiniai, pareiškę norą mokytis Gimnazijoje, turi pateikti šiuos dokumentus: a) prašymą (už mokinius iki 14 m. prašymą rašo tėvai arba globėjai), mokinio asmens dokumento kopiją, b) pažymėjimą apie mokymosi  pasiekimus ankstesnėje mokykloje.

27. Išvykimas iš Gimnazijos:

27.1. išvykstančiųjų iš Gimnazijos mokinių tėvai (globėjai) pateikia prašymą dėl išbraukimo iš mokinių sąrašų;

27.2. mokinys, iki išvykdamas iš Gimnazijos, pateikia direktoriui atsiskaitymo lapą (priedas Nr. 2);

27.3. mokiniui išduodama pažyma apie jo mokymosi rezultatus;

27.4. direktoriaus pavaduotojas ugdymui: a) informuoja apie mokinio išvykimą mokyklą, į kurią jis ruošiasi vykti; b) išbraukia mokinį iš klasės sąrašų mokyklos elektroniniame dienyne, mokinių duomenų bazėje, c) pateikia duomenis apie išvykusius ir atvykusius mokinius Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriui.

28. Mokinių priėmimas į Gimnaziją ir išvykimas iš jos įforminamas direktoriaus įsakymu.

 

IV. DARBO IR POILSIO LAIKAS

 

29. Darbo laikas - tai laikas, kurį darbuotojas privalo dirbti jam pavestą darbą, taip pat ir kiti jam prilygintini laikotarpiai  (pvz., tarnybinės komandiruotės). Gimnazijos darbuotojų darbo laiko trukmė nustatoma remiantis Lietuvos Respublikos galiojančiais įstatymais bei poįstatyminiais aktais. Darbuotojų darbo laikas žymimas darbo laiko apskaitos žiniaraščiuose. Kiekvienas Gimnazijos darbuotojas yra atsakingas už savalaikį asmens, pildančio darbo laiko apskaitos žiniaraštį, informavimą apie savo darbo laiko pasikeitimus.

30. Į darbo laiką įeina: faktiškai dirbtas laikas, tarnybinės komandiruotės, tarnybinės kelionės į kitą vietovę laikas; laikas, reikalingas darbo vietai, darbo įrankiams, saugos priemonėms paruošti ir sutvarkyti; pertraukos darbe, kurios pagal galiojančius teisės aktus yra įskaitomos į darbo laiką; privalomų medicininių apžiūrų laikas; nustatyta tvarka įforminta stažuotė, kvalifikacijos kėlimas; nušalinimo nuo darbo laikas (įskaitomas tik išimtiniais atvejais, t. y. jeigu nušalintas darbuotojas privalo laikytis nustatytos darbovietėje tvarkos - būti darbo vietoje, laikytis darbo režimo, vidaus darbo tvarkos taisyklių); prastovos laikas; kiti norminių teisės aktų nustatyti laikotarpiai.

31. Darbo laiku nelaikoma: pravaikšta; neatvykimas į darbą administracijos leidimu; valstybinių, visuomeninių ar piliečio pareigų atlikimas, karinė tarnyba arba mokomosios karinės pratybos; nedarbingumo laikas; pertraukos pailsėti ir pavalgyti, kasdieninis (tarp pamainų), kassavaitinis poilsis, šventės, atostogos; kiti norminių teisės aktų nustatyti laikotarpiai.

32. Darbo laikas administracijos ir kitiems darbuotojams nuo 8.00 val. iki 16.30 val. Pietų pertrauka nuo 12.00 val. iki 12.30 val. Administracijos darbuotojams, papildomai dirbantiems pedagoginį darbą, pagrindinių pareigų darbo laikas gali būti perkeltas po 16.30 val. pagal patvirtintus darbo laiko grafikus. Gimnazijos darbuotojų darbo ir pertraukų laikas gali būti nustatytas individualiai ir patvirtintas direktoriaus įsakymu.

33. Darbuotojas, pageidaujantis, kad jam būtų sudarytas individualus darbo grafikas, direktoriui rašo prašymą, kuriame nurodo, dėl kokių priežasčių pageidauja individualaus darbo grafiko ir kokiu laiku norėtų pradėti ir baigti darbą bei pietų pertrauką, ir pateikia atitinkamus dokumentus. Individualus darbo grafikas įforminamas direktoriaus įsakymu.

34. Individualus darbo grafikas turi būti sudarytas taip, kad per savaitę darbuotojas dirbtų 40 valandų.

35. Ne visą darbo dieną ir ne visą darbo savaitę turi teisę dirbti tie, kuriems darbo laikas nustatomas pagal DK 146 straipsnį:

35.1. darbuotojo ir Gimnazijos direktoriaus susitarimu;

35.2. darbuotojo reikalavimu dėl jo sveikatos būklės pagal sveikatos įstaigos išvadą;

35.3. pareikalavus nėščiai moteriai, neseniai pagimdžiusiai moteriai (motinos, pateikusios darbdaviui sveikatos priežiūros įstaigos pažymą apie gimdymą ir auginančios vaiką, kol jam sukaks vieneri metai), krūtimi maitinančiai moteriai (motinos, pateikusios darbdaviui sveikatos priežiūros įstaigos pažymą, kad augina ir maitina savo vaiką iki vienerių metų), darbuotojui, auginančiam vaiką iki trejų metų, bei darbuotojui, vienam auginančiam vaiką iki keturiolikos metų arba neįgalų vaiką iki aštuoniolikos metų;

35.4. darbuotojo iki aštuoniolikos metų reikalavimu;

35.5. neįgaliojo reikalavimu pagal sveikatos priežiūros įstaigos išvadą;

35.6. darbuotojo, slaugančio sergantį šeimos narį, reikalavimu pagal sveikatos įstaigos išvadą.

36. Vadovaujantis DK 214 straipsniu, Gimnazijos darbuotojams, auginantiems neįgalų vaiką iki aštuoniolikos metų arba du vaikus iki dvylikos metų, gali būti suteikiama viena papildoma poilsio diena per mėnesį (arba sutrumpinamas darbo laikas dviem valandomis per savaitę), o auginantiems tris ir daugiau vaikų iki dvylikos metų - dvi dienos per mėnesį (arba atitinkamai sutrumpinamas darbo laikas keturiomis valandomis per savaitę), mokant darbuotojui jo vidutinį darbo užmokestį. Darbuotojas, pageidaujantis, kad jam būtų suteiktos papildomos poilsio dienos per mėnesį ar sutrumpinamas darbo laikas per savaitę, direktoriui rašo prašymą, kuriame nurodo, kuriomis mėnesio dienomis norėtų gauti poilsio dienas (pvz., paskutinį mėnesio darbo penktadienį), taip pat pateikia vaikų gimimo liudijimo kopijas. Papildomų poilsio dienų suteikimas įforminamas direktoriaus įsakymu. Ši nuostata netaikoma mokytojams, kurie dirba nepilną darbo savaitę arba turi mažesnį kaip 32 savaitinių valandų darbo krūvį .

37. Gimnazijos pedagoginiam personalui nustatyta penkių darbo dienų, ne ilgesnė kaip 36 val. (dirbant vienu etatu) darbo savaitė su dviem poilsio dienomis (paprastai šeštadienį ir sekmadienį arba kitomis dienomis). Mokytojų pedagoginio darbo laiką ir vietą reglamentuoja patvirtinti pamokų, konsultacijų  tvarkaraščiai (grafikai). Kito darbo (mokslinio, kūrybinio, metodinio) laiką ir vietą mokytojai planuoja savarankiškai.

38. Už darbą poilsio arba švenčių dieną, jeigu jis nenumatytas pagal grafiką, mokama ne mažiau kaip dvigubai, skaičiuojant nuo darbuotojo darbo užmokesčio, nurodyto  DK 186 straipsnio 2 dalyje, arba darbuotojo pageidavimu kompensuojama suteikiant darbuotojui per mėnesį kitą poilsio dieną arba tą dieną pridedant prie kasmetinių atostogų ir mokant už tas dienas darbuotojui jo vidutinį darbo užmokestį.

Už darbą švenčių dieną pagal grafiką mokamas ne mažesnis kaip dvigubas darbuotojo darbo užmokestis, nurodytas DK 186 straipsnio 2 dalyje.

Už viršvalandinį darbą ir darbą naktį mokama ne mažiau kaip pusantro darbuotojo darbo užmokesčio, nurodyto DK 186 straipsnio 2 dalyje.

39. Darbuotojų, dirbančių ne vienoje darbovietėje arba vienoje darbovietėje, bet pagal dvi ar daugiau darbo sutarčių, darbo dienos trukmė negali būti ilgesnė kaip dvylika valandų.

40. Atsižvelgiant į atliekamo darbo intensyvumą ir darbo pobūdį, darbuotojas turi teisę darbo metu daryti trumpalaikes poilsio pertraukas, numatytas Gimnazijos kolektyvinėje sutartyje.

41. Darbuotojai, palikdami savo darbo vietą Gimnazijoje darbo tikslais, turi apie tai informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti išvykimo tikslą bei trukmę. Norėdami išvykti ne darbo tikslais, turi gauti tiesioginio vadovo sutikimą.

42. Darbuotojai, negalintys laiku atvykti arba visai negalintys atvykti į darbą, apie tai nedelsdami turi informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti vėlavimo ar neatvykimo priežastis. Jeigu darbuotojai  apie savo neatvykimą dėl tam tikrų priežasčių negali pranešti patys, tai gali padaryti kiti asmenys.

43. Tiesioginis vadovas, esant pateisinamoms priežastims, turi teisę  išleisti darbuotoją iš darbo.

44. Gimnazijos pamokų laikas:

- mokiniams - nuo 8.00 val. iki 15.35 val.

- pamokos trukmė - 45 min.

- pertrauka tarp pamokų - 10 min. ir dvi pertraukos - ne trumpesnės kaip 20 min.

45. Gimnazijoje nedirbama DK (162 str.)  nustatytomis švenčių dienomis.

46. Vadovaujantis DK 153 straipsnio nuostatomis, švenčių dienų išvakarėse darbo dienos trukmė sutrumpinama viena valanda, išskyrus sutrumpintą darbo laiką dirbančius darbuotojus. 47. Kasmetinės atostogos suteikiamos direktoriaus įsakymu pagal padalinių pateiktus atostogų grafikus. Atšaukimas iš atostogų gali būti inicijuojamas administracijos įstatymų nustatyta tvarka, esant darbuotojo sutikimui.

48. Pedagogams kasmetinės atostogos už kiekvienus darbo metus  suteikiamos birželio-rugpjūčio mėnesiais (mokinių atostogų metu).

49. Gimnazijos darbuotojai, kurie pageidauja atostogauti kitu laiku, nei numatyta atostogų grafike, motyvuotus prašymus pateikia direktoriui prieš 2 savaites iki atostogų pradžios.

50. Kasmetinės, tikslinės atostogos Gimnazijos darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir Gimnazijos norminių dokumentų nustatyta tvarka.

51. Nemokamos atostogos suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir Gimnazijos kolektyvinės sutarties nustatyta tvarka.

 

V. UGDYMO ORGANIZAVIMO TVARKA

 

52. Ugdymo organizavimo tvarka nustatoma iki einamų metų liepos 1 d. remiantis bendraisiais ugdymo planais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministro.

53. Ugdymo organizavimo tvarkai nustatyti sudaroma darbo grupė iš mokinių, mokytojų, administracijos atstovų, kuri iki einamųjų metų gegužės  1 d. projektą pateikia direktoriui, mokytojų tarybai ir iki birželio 1 d. Gimnazijos tarybai.

54. Mokinių atostogų metu organizuojama kabinetų ir klasių pasirengimo darbui apžiūra. Apžiūrą vykdo administracija ir profsąjungos atstovas.

55. Dalykų mokytojai iki einamųjų metų rugpjūčio 31 d. pristato juos kuruojantiems ugdymo skyrių vedėjams savo dalykų teminius išplanavimus, modulių, pasirenkamųjų dalykų, mokomųjų dalykų programas.

56. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui iki einamųjų metų rugsėjo 1 d. pateikia tvirtinti direktoriui individualias programas, modulių, pasirenkamųjų dalykų programas, kartu su parengtu sąrašu, kuriame nurodomas dalykas, programą rengusio mokytojo vardas, pavardė. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui atsako už teminių planų, modulių, pasirenkamųjų dalykų programų atitikimą reikalavimams.

57. Neformaliojo ugdymo, pasirenkamųjų dalykų ir modulių pasiūla ir jų mokymo organizavimas:

57.1. pasirenkamųjų dalykų ir modulių poreikis tiriamas iki balandžio mėnesio;

57.2. pasirenkamųjų dalykų ir modulių pasiūla pateikiama  mokiniams iki gegužės mėnesio;

57.3. mokiniai pasirinkimų prašymo formą pateikia iki mokslo metų pabaigos.

58. Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo ir panaudojimo tvarka:

58.1. mokiniai vertinami dešimtbale vertinimo sistema;

58.2. mokinių pasiekimai vertinami ir informacija apie mokinių padarytą pažangą jų tėvams teikiama remiantis mokyklos parengta vertinimo sistema (priedas Nr.3).

 

VI. BENDRIEJI VIDAUS TVARKOS REIKALAVIMAI

 

59. Kiekvienoje darbo vietoje bei patalpose turi būti švaru ir tvarkinga.

60. Gimnazijose turi būti vengiama nereikalingo triukšmo, palaikoma dalykinė, akademinei įstaigai būdinga darbo atmosfera.

61. Visose patalpose turi būti griežtai laikomasi priešgaisrinės saugos reikalavimų.

62. Darbuotojai privalo laikytis darbo saugos instrukcijų reikalavimų, su kuriais jie supažindinami prieš pradėdami darbą.

63. Darbuotojams draudžiama darbo metu būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo narkotinių ar toksinių medžiagų.

64. Darbuotojai neturi laikyti jokių asmeninių maisto produktų ir gėrimų matomoje vietoje piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo vietose ir vartoti maisto produktų ar gėrimų piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo metu.

65. Darbuotojai turi užtikrinti, kad jų darbo vietoje pašaliniai asmenys būtų tik darbuotojui esant.

66. Darbuotojai turi racionaliai ir taupiai naudoti darbo priemones, elektros energiją ir kitus materialinius Gimnazijos išteklius.

67. Gimnazijos elektroniniais ryšiais, programine įranga darbuotojai gali naudotis tik su darbu susijusiais tikslais. Pamokų, susirinkimų, posėdžių ir kitų renginių metu darbuotojams  rekomenduojama nesinaudoti mobiliaisiais telefonais.

68. Darbuotojams draudžiama leisti pašaliniams asmenims naudotis Gimnazijos elektroniniais ryšiais, programine įranga bei priemonėmis.

69. Draudžiama leisti likti Gimnazijos tarnybinėse patalpose pašaliniams asmenims pasibaigus darbo laikui.

70. Darbuotojas, išeinantis iš kabineto paskutinis, užrakina duris. Kabineto raktus gali turėti tik tie darbuotojai, kurie tiesiogiai jame dirba.

71. Mokytojų darbo tvarka:

71.1. be administracijos leidimo nekeisti pamokų, užsiėmimų laiko, tvarkaraščio, nevaduoti vienas kito;

71.2. į darbą atvykti ne vėliau kaip likus 10 min. iki pamokos ar užsiėmimo pradžios;

71.3. nuskambėjus skambučiui, mokytojas, turintis pamoką, nedelsiant eina ją vesti;

71.4. būti pasiruošus kiekvienai pamokai, užsiėmimui: žinoti tikslus ir uždavinius, metodus ir priemones, racionaliai suplanuoti darbo laiką ir kt.;

71.5. mokytojas atsako už drausmę ir tvarką pamokoje. Pamokos ir kiti užsiėmimai vedami tvarkingoje, išvėdintoje klasėje. Pastebėjęs, kad klasėje sugadintas inventorius ar yra kitų trūkumų, turi nedelsiant informuoti administraciją;

71.6. eidamas į pamoką, mokytojas iš budinčio pasiima kabineto raktą, iš mokytojų kambaryje esančios spintos - dienyną. Pasibaigus pamokai, raktą ir dienyną nedelsiant grąžina į vietą;

71.7. dienynus pildyti vadovaujantis direktoriaus pavaduotojo ugdymui nurodymais ir dienynuose esančiais paaiškinimais. Draudžiama parsinešti dienyną į namus, apie tai neįspėjus administracijos;

71.8. dienyną ir el. dienyną pildyti pamokų (užsiėmimų) metu ar joms pasibaigus;

71.9. draudžiama perduoti mokiniui dienyną ar kabineto raktą;

71.10. savo dalyko pažymius mokytojas įrašo mokiniui į pažymių knygelę, dienyną ir  elektroninį dienyną;

71.11. pertraukų metu mokytojas pagal parengtą grafiką prižiūri drausmę ir tvarką jam skirtoje Gimnazijos vietoje;

71.12. pastebėjęs negaluojantį mokinį, mokytojas siunčia jį pas Gimnazijos visuomenės sveikatos priežiūros slaugytoją. Negaluojantįjį lydėti skiriamas kitas mokinys. Apie tokį atveją po pamokos informuojama administracija;

71.13. mokytojas gerbia mokinį, nenaudoja fizinio ir psichologinio smurto, nevaržo jo teisių;

71.14. mokytojas negali išleisti mokinių iš pamokos su kitais asmenimis, išskyrus atvejus, kai  administracija duoda sutikimą.

72. Klasės auklėtojo funkcijos:

72.1. atstovauti klasės interesams Gimnazijoje, reguliariai susitikti su auklėtiniais;

72.2. organizuoti auklėtinių lankomumo apskaitą, operatyviai informuoti administraciją ir tėvus apie pabėgimo iš pamokų atvejus;

72.3. parengti darbo planus, tvarkyti  auklėtinių asmens bylas, teikti administracijai būtiną informaciją apie klasę;

72.4. pasirašyti mokinių pažymių knygelėse, kartą per dvi savaites surašyti neįrašytus pažymius. Pasibaigus trimestrui (pusmečiui), užpildyti pažymių ir lankomumo suvestinę knygelėse, dienyne ir el. dienyne;

72.5. padėti auklėtiniams pasirengti popamokiniams renginiams ir juose dalyvauti;

72.6. organizuoti auklėtinių budėjimą gimnazijoje;

72.7. informuoti auklėtinių tėvus apie klasės reikalus, jų vaikų pasiekimus ir elgesį;

72.8. skatinti auklėtinius dalyvauti Gimnazijos veikloje, puoselėti demokratinius santykius klasėje;

72.9. rūpintis auklėtinių maitinimo organizavimu;

72.10. stebėti, kad auklėtiniai laikytųsi mokinių elgesio taisyklių;

72.11. dalyvauti prevenciniame ir profesinės karjeros planavimo darbe;

72.12. supažindinti mokinius su Gimnazijos vidaus darbo tvarkos taisyklėmis.

 

VII. VIDAUS TVARKOS REIKALAVIMAI MOKINIAMS

 

73. Visiems mokiniams sudaromos vienodos sąlygos mokytis, naudotis visomis Gimnazijos esančiomis mokslo ir mokymo priemonėmis bei kitomis materialinėmis vertybėmis.

74. Mokiniai privalo laikytis Gimnazijos nuostatų, direktoriaus įsakymų, šių Taisyklių bei kitų Gimnazijos norminių dokumentų reikalavimų.

75. Mokinys privalo:

75.1. stropiai ir sąžiningai mokytis pagal savo sugebėjimus, gerbti Gimnazijos bendruomenės narius ir jų nuomonę;

75.2. nevėluoti į pamokas, nepraleidinėti jų be pateisinamos priežasties;

75.3. stropiai atlikti budinčiojo pareigas;

75.4. būti pasiruošusiam pamokoms, turėti tik mokslui reikalingas priemones;

75.5. pamokų metu stropiai mokytis, netrukdyti kitiems mokiniams, mokytojui. Vykdyti teisėtus mokytojo reikalavimus;

76.6. mokinys privalo tausoti Gimnazijos turtą, materialines vertybes ir technines priemones. Materialines vertybes, išduotas naudotis ilgesniam laikui, kiekvienas mokinys privalo grąžinti nutraukus mokymosi sutartį arba baigus vidurinio ugdymo programą ir pateikti ugdymo aprūpinimo skyriaus vedėjui nustatytos formos atsiskaitymo lapelį;

75.7. dalyvauti Gimnazijos savivaldoje, popamokiniuose renginiuose, atstovauti Gimnazijai, klasei.

76. Mokiniui draudžiama:

76.1. trukdyti vesti pamokas, bėgioti, triukšmauti, šiukšlinti;

76.2. pamokų metu naudotis mobiliuoju telefonu;

76.3.būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo narkotinių, toksinių medžiagų. Atsinešti, vartoti alkoholį, narkotines, toksines medžiagas, rūkyti Gimnazijoje arba jos teritorijoje;

76.4. atsinešti šaltųjų, šaunamųjų ginklų, sprogstamųjų priemonių bei prekių su tikslu jas parduoti ar vykdyti mainus;

76.5. žaisti azartinius ar kitus žaidimus, kurie gali sukelti grėsmę žmogaus sveikatai;

76.6. naudoti fizinį, psichologinį smurtą Gimnazijos bendruomenės nariams;

76.7. savavališkai keisti Gimnazijos inventoriaus buvimo vietą.

77. Mokinys, sugadinęs, pametęs ir t. t. Gimnazijos turtą, privalo apie tai pranešti administracijai. Gimnazijai padaryta materialinė žala atlyginama įstatymų nustatyta tvarka.

78. Gimnazijos patalpose mokinys turi laikytis drausmės, švaros ir higienos reikalavimų.

 

VIII. BUDĖJIMO TVARKA

 

79. Mokytojų budėjimo organizavimas:

79.1. mokytojai budi pertraukų metu. Budėjimas pradedamas 7.50 val. ir baigiamas po šešių pamokų;

79.2. budima paskirtose vietose pagal sudarytą grafiką;

79.3. budintis mokytojas, nuskambėjus skambučiui iš pamokos, nuneša žurnalą, raktą ir eina į jam paskirtą budėjimo vietą. Nuskambėjus pirmajam skambučiui į pamoką, pasiima žurnalą bei raktą ir eina vesti pamokų;

79.4. budintis mokytojas be administracijos leidimo negali keisti budėjimo grafiko ar paskirtos vietos.

80. Budinčio mokytojo pareigos:

80.1. prižiūrėti tvarką ir drausmę pertraukų metu. Neleisti mokiniams bėgioti po koridorių, garsiai šūkauti, stumdytis, šiukšlinti;

80.2. taupyti elektros energiją, vandenį, saugoti Gimnazijos inventorių;

80.3. nedelsiant informuoti administraciją apie Gimnazijos turto gadinimo atvejus, mokinių traumas, muštynes ar kitus ypatingus atvejus;

80.4. tik dėl  svarbios priežasties galima palikti priskirtą budėjimo vietą.

81. Mokinių budėjimo tvarka:

81.1. mokinių budėjimas pradedamas 7.30 val. ir baigiamas 15.00 val.;

81.2. budėjimą grafiką klasėms sudaro administracija;

81.3. budinčių mokinių grafiką klasei sudaro klasės auklėtojas ir kontroliuoja jo vykdymą;

81.4. budinčių mokinių skaičius -  nuo keturių iki šešių mokinių;

81.5. atvykęs į budėjimą, mokinys užsiregistruoja pas Gimnazijos budėtoją. Du mokiniai, klasės auklėtojo supažindinti su jaunojo eismo patrulio pareigomis, užsidėję skiriamąsias liemenes, budi prie pėsčiųjų perėjų S. Daukanto ir Birutės gatvėse;

81.6. nebudintys prie perėjų mokiniai budi rūbinėje;

81.7. ne mažiau kaip du mokiniai padeda valgykloje padengti stalus, nurinkti indus, palaiko tvarką pertraukų metu;

81.8. pamokų metu budintys mokinai Gimnazijos koridoriuose surenka šiukšles, išjungia apšvietimą, žiūri, kad būtų užsukti praustuvų kranai;

81.9. budintys mokiniai teikia informaciją apie Gimnaziją svečiams, yra mandagūs ir paslaugūs;

81.10. nevartoja fizinio ir psichologinio smurto prieš mokinius, kurie pažeidinėja tvarką, neklauso nurodymų;

81.11. informuoja administraciją arba klasės auklėtoją apie mokinius, kurie nedrausmingi, nesilaiko tvarkos, nevykdo budinčiųjų reikalavimų;

81.12. padeda parengti patalpas popamokiniams renginiams, atneša ar nuneša Gimnazijos inventorių, technines priemones;

81.13. besibaigiant budėjimui, kartu su budėtoju suskaičiuoja, ar yra visi žetonai rūbinėje;

81.14. 15.00 val. už budėjimą atsiskaito budinčiam administracijos atstovui.

82. Budintieji mokiniai atsako:

82.1. už tvarkos ir švaros palaikymą Gimnazijoje;

82.2. už mokinių striukių saugumą;

82.3. už rūbinės žetonų, išduotų skiriamųjų liemenių saugumą.

 

IX. APRANGOS IR IŠVAIZDOS REIKALAVIMAI

 

83. Gimnazijos mokytojai ir darbuotojai turi būti tinkamos išvaizdos, jų apranga – švari ir tvarkinga, dalykinio stiliaus.

84. Gimnazijos mokiniai turi vilkėti tvarkingą ir švarią aprangą arba uniformą, jei bus nuspręsta ją dėvėti. Patalpoje būti be kepurės ir striukės. Sportinį kostiumą dėvėti tik per kūno kultūros ir šokio pamokas.

85.Gimnazijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo, kurio nuomone, gimnazijos mokytojo, darbuotojo ar mokinio apranga ir išvaizda neatitinka šių Taisyklių 84, 85 punktų reikalavimų, įpareigoja Gimnazijos mokytoją, darbuotoją ar mokinį ateityje rengtis tinkamai.

 

X. ELGESIO REIKALAVIMAI

 

86. Gimnazijos mokytojai, mokiniai ir darbuotojai savo elgesiu reprezentuoja gimnaziją.

87. Gimnazijoje turi būti vengiama triukšmo, palaikoma dalykinė darbo atmosfera, mokytojai, mokiniai ir darbuotojai turi elgtis pagarbiai vieni su kitais.

88. Gimnazijos mokytojams, mokiniams ir darbuotojams darbo metu draudžiama vartoti necenzūrinius žodžius ir posakius.

 

XI. GIMNAZIJOS MOKYTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

89. Gimnazijos mokytojui, darbuotojui ir mokiniui, pažeidusiam šias Taisykles, taikoma tarnybinė ar drausminė atsakomybė.

90. Gimnazijos mokytojų ir darbuotojų tarnybinę ar drausminę atsakomybę reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas ir Lietuvos Respublikos darbo kodeksas.

91. Gimnazijos mokinių drausminę atsakomybę reglamentuoja Gimnazijos mokinių skatinimo ir nuobaudų skyrimo tvarka.

 

XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

92. Taisyklės galioja nuo jų patvirtinimo dienos visiems gimnazijos mokytojams, mokiniams ir darbuotojams.

93. Visi mokytojai ir darbuotojai turi būti supažindinti su šiomis taisyklėmis pasirašytinai.

94. Gimnazijos patvirtintos vidaus tvarkos taisyklės skelbiamos Gimnazijos interneto tinklalapyje.

95. Vidaus darbo tvarkos taisyklės gali būti keičiamos, papildomos, keičiantis įstatymams, keičiant Gimnazijos darbo organizavimą.

 


SUDERINTA
Šiaulių Simono Daukanto
Gimnazijos tarybos
2010 m. kovo 25 d.
protokolu Nr. MT-24

SUDERINTA
Šiaulių Simono Daukanto
gimnazijos Mokytojų tarybos
2010 m. balandžio 2 d.
protokolu Nr. MP-7

© 2024 Šiaulių Simono Daukanto inžinerijos gimnazija